Το προφίλ μας στο Google Plus
0

Python & wxPython: The Graffiti Artist!

Στο προηγούμενο άρθρο κάναμε μια καλή εισαγωγή στο GDI και στις εφαρμογές που ελέγχουν απευθείας –όχι μέσω έτοιμων controls– τα περιεχόμενα του παραθύρου τους. Όπως διαπιστώσατε, αυτές είναι και οι εφαρμογές που παρουσιάζουν το περισσότερο ενδιαφέρον και, ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Βλέπετε, η διαχείριση και η εμφάνιση των δεδομένων της εφαρμογής αφήνεται ολοκληρωτικά στα χέρια του προγραμματιστή.

deltaHacker 018 (τεύχος Μαρτίου 2013) | Python & wxPython: The Graffiti Artist!

Αν μελετήσατε το άρθρο στο deltaHacker 017, τώρα θα έχετε κατανοήσει τις παρακάτω έννοιες:

  • Βασική έννοια σε μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί το GDI είναι το DC (Device Context). Πρόκειται για το αντικείμενο που επιτρέπει τη σχεδίαση σε οποιαδήποτε συσκευή εξόδου, χωρίς να μπλέκουμε με τις ιδιαιτερότητές της. Το αντικείμενο αυτό συνοδεύεται από αρκετά ακόμα, όπως τα Pens, τα Brushes, τα Colors κ.ά.
  • Μπορούμε να ανακτήσουμε το DC με δύο βασικούς τρόπους: Μέσω της wx.ClientDC, όταν η σχεδίαση αποτελεί συνέπεια μιας δικής μας κίνησης (π.χ., ο χρήστης έκανε κλικ στην οθόνη) και μέσω της wx.PaintDC, όταν το πρόγραμμα λαμβάνει ένα μήνυμα επανασχεδίασης του παραθύρου, ως αποτέλεσμα κάποιου “ατυχήματος”.
  • Μιλώντας για ατύχημα, εννοούμε την περίπτωση που το παράθυρο του προγράμματος καλυφθεί από κάποιο άλλο και μετά αποκαλυφθεί ξανά. Σε αυτή την περίπτωση, τα περιεχόμενα έχουν χαθεί και πρέπει να σχεδιαστούν εκ νέου. Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν το 98% των προγραμματιστών Visual Basic, το λειτουργικό *δεν πρόκειται* να ξανασχεδιάσει το περιεχόμενο του παραθύρου αυτόματα (θα φτιάξει μόνο το περίγραμμά του).
  • Είμαστε υποχρεωμένοι να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πώς να σχεδιάζουμε οποιοδήποτε κομμάτι του περιεχομένου. Γι’ αυτό το λόγο, υπάρχει πάντα μια εσωτερική αναπαράσταση των δεδομένων μας, με το κατάλληλο data model.

Στο προηγούμενο άρθρο, λοιπόν, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε μια απλή εφαρμογή σχεδίασης. Μπορεί να μη φιλοδοξούμε να φτιάξουμε το Inkscape σε Python, αλλά νομίζουμε ότι η ιδέα δεν είναι άσχημη. Η κατασκευή ενός “παιχνιδιάρικου” προγράμματος σχεδίασης έχει ενδιαφέρον και το τελικό προϊόν θα έχει την πλάκα του! Το πρόγραμμά μας θα ονομάζεται The Graffiti Artist. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα βασισμένο σε ένα μακρινό πρόγονο των προγραμμάτων σχεδίασης, που βγήκε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή κι ας ξεκινήσουμε με μερικές μικρές βελτιώσεις στο προηγούμενο πρόγραμμα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο deltaHacker 018 (τεύχος Μαρτίου 2013).

Όλες τις πληροφορίες για τις συνδρομές στο deltaHacker, το μοναδικό μηνιαίο περιοδικό με θεματολογία ethical hacking, δίκτυα, ασφάλεια, προγραμματισμό και ηλεκτρονικά, θα τις βρείτε εδώ ακριβώς.

Το περιοδικό deltaHacker δεν κυκλοφορεί στα περίπτερα, στους αναγνώστες του αποστέλλεται ταχυδρομικώς και οι παραγγελίες γίνονται αποκλειστικά online, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα.

Σημείωση: Οι συνδρομές μπορούν να ξεκινούν από όποιο τεύχος επιθυμείτε, αρκεί να υπάρχει σε stock.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Σύνδεση

Αρχείο δημοσιεύσεων